Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivity a terapie za asistence zvířat v kontextu koordinované rehabilitace
POLENOVÁ, Dana
Diplomová práce se zabývá poskytováním aktivit a terapií za asistence zvířat v sociálních službách pro děti se zdravotním postižením v Jihočeském kraji. Cílem diplomové práce je zjistit způsob poskytování aktivit a terapií za asistence zvířat z pohledu pracovníků, kteří vykonávají zooterapii v organizacích sociálních služeb. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část se zabývá zooterapií v kontextu koordinované rehabilitace a samotného vymezení zooterapie. Souhrnně jsou popsány metody, formy a organizace, které se zooterapií zabývají. Dále jsou pak uvedeny nejčastější druhy zooterapie. V praktické části je uvedena zkoumaná oblast dané problematiky, která měla za cíl zodpovědět hlavní výzkumnou otázku: Jakým způsobem probíhá poskytování aktivit a terapií za asistence zvířat? Byl využit kvalitativní výzkum, který probíhal metodou dotazování a technikou polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo 7 informantů, kteří byli vybráni prostřednictvím záměrného výběru a technikou účelového výběru. Výsledky byly zpracovány analýzou dat pomocí zakotvené teorie. Nejvíce využívanou metodou v sociálních službách jsou dle výzkumu aktivity za asistence zvířat a terapie za asistence zvířat, a to zejména canisterapie a hiporehabilitace. Průběh aktivit a terapií je zcela odlišný. Aktivity mají převážně vzdělávací a motivační charakter, který působí na psychickou stránku. Terapie je zaměřena spíše na fyzickou stránku. Zooterapie má dle výzkumu v systému koordinované rehabilitace své ojedinělé uplatnění a místo. Přínos diplomové práce spočívá v ucelenosti daného tématu a zařazení do tématu koordinované rehabilitace, která je v dnešní době důležitým prvkem v rámci zdravotní a sociální péče. Svým výsledkem ve výzkumné části může také motivovat ostatní pracovníky a organizace v sociální a zdravotní oblasti k zapojení zooterapie do jejich pracovní sféry.
Využití canisterapie a hipoterapie u dětí s tělesným a smyslovým postižením a její uplatnění
Jiroušková, Alžběta ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Cílem diplomové práce je zjištěni vlivu terapie za asistence psa a koně na osoby s postižením pohybového aparátu a smyslového postižení. Dílčím cílem práce je vymezit postavení a pozici terapie za asistence psa a koně v rámci ucelené rehabilitace klienta. V teoretické části práce je řešena problematika zooterapií a zooasistencí jako podpůrných metod pro uvolňování svalových spazmů, k rozvoji jemné a hrubé motoriky, rozvoj verbální i neverbální komunikaci, rozvoj orientace v prostoru. Ve výzkumné části diplomové práce je využito kvalitativních technik, sběru dat (anamnéza a pozorování), vše uceleno zakotvenou teorií. Provedeným výzkumem byly zjištěny pozitivní projevy jak v sociální a psychické oblasti, ta i v oblasti komunikace a rozvoji jemné a hrubé motoriky u dětí s postižením.
Využití canisterapie u hospitalizovaných dětí
Jakubcová, Šárka ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce s názvem "Využití canisterapie u hospitalizovaných dětí" se zabývá teoretickými východisky canisterapie jako podpůrné metody v rámci ucelené rehabilitace, jejím praktickým využitím při návštěvách dobrovolníků se psem a jejím vlivem na zdravotní stav dětí v nemocniční péči. V dostupné odborné literatuře je často popisováno pozitivní působení canisterapie na psychický i fyzický stav člověka, vliv na zlepšování komunikace i na další faktory v sociální oblasti života klienta. Stěžejním tématem mé práce však bylo, zdali lze tyto efekty pozorovat i při krátkodobých či dokonce jednorázových návštěvách se psem. Pomocí kvantitativní i kvalitativní metody jsem se snažila toto působení popsat a případně odhalit další přínosy, které lze návštěvám dobrovolníků se psem na dětských odděleních nemocnice připsat.
Fobie ze zvířat u dětí předškolního věku
Kralertová, Michaela ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Bakalářská práce pojednává o fobiích ze zvířat u dětí předškolního věku. Teoretická část zpracovává toto téma obecně. Zaměřuje se na teoretické poznatky o fobiích, vliv zvířat na dítě a jeho odcizování přírodě. Dále pak na možnosti vzdělávání, které tomuto problému předcházejí. Praktická část se skládá z aktivit, které jsou zaměřené nejen na prevenci fobií (i strachu) ze zvířat, ale i na jejich zjištění a práci s nimi. Výzkumná část zjišťuje obecný vztah dětí k předem zvoleným zvířatům a odhaluje určité tendence v jejich oblíbenosti. Dále pak zkoumá, jaký má na tento vztah vliv věk, pohlaví dětí a MŠ ve které jsou vzdělávány (běžná nebo ekologicky zaměřená). Klíčová slova fobie, specifické fobie, fobie ze zvířat, biofobie, biofilie, předškolní dítě, mateřská škola, zooterapie, environmentální výchova, lesní MŠ, odcizování přírodě
Odborná příprava v oblasti canisterapie
VLNÍČKOVÁ, Helena
Cílem bakalářské práce je zmapovat odbornou přípravu (možnosti vzdělávání, odborná způsobilost, znalosti, vědomosti, dovednosti, kompetence) v oblasti canisterapie v České republice a navrhnout požadavky pro výkon profese canisterapeuta v sociálních službách. Prvním dílčím cílem je zjistit, jaké jsou aktuální požadavky na vzdělávání a odbornou přípravu v oblasti canisterapie, která je poskytována v sociálních službách. Druhým dílčím cílem je definovat profesi canisterapeuta a navrhnout kvalifikační požadavky, požadavky na vzdělání a supervize pro výkon profese canisterapeuta. Práce je rozdělena na dvě části, a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část obsahuje dvě hlavní kapitoly. V první kapitole jsou vymezeny pojmy z oblasti canisterapie a požadavky na poskytování canisterapie v sociálních službách. Druhá kapitola této části obsahuje požadavky na vzdělávání a odbornou přípravu v oblasti canisterapie. V praktické části jsou definovány dvě hlavní výzkumné otázky a ke každé hlavní výzkumné otázce jsou definovány dílčí výzkumné otázky. Výzkum byl realizován kvalitativní výzkumnou strategií, metodou dotazování a technikou polořízeného rozhovoru. Pro rozhovory byl předem připravený záznamový arch s otázkami rozdělenými do čtyř okruhů. Rozhovory byly uskutečněny s 10 canisterapeuty, kteří poskytují canisterapii v sociálních službách. Jak výsledky výzkumu potvrdily, odborná příprava canisterapeutických týmů je v současnosti stále nejednotná. Různá canisterapeutická sdružení mají různé požadavky na výcvik a zkoušení canisterapeutických týmů. Komunikační partnerky nejčastěji uvedly požadavek na vzdělání canisterapeuta absolvovat studium humanitního oboru. Nejčastěji se canisterapeutky účastní supervize buď v canisterapeutickém sdružení či absolvují supervizi v rámci své profese. Z výsledků také vyplynulo, že canisterapeut by měl mít empatický, flexibilní, přizpůsobivý a kreativní. Z dovedností pak nejčastěji canisterapeutky definovaly výborné komunikační dovednosti, kynologické dovednosti a umět vymyslet pro klienty program, který zaujme. Pro výkon canisterapie byly nejčastěji definovány znalosti z oblasti sociální práce, znalost cílové skupiny a jejích specifických potřeb a perfektně znát svého psa. Canisterapeutky se také shodly na potřebě získaných zkušeností z pomáhající profese. Domnívají se, že působení zastřešující organizace by mohlo pomoci ke sjednocení pravidel. Bakalářskou práci lze využít jak pro odbornou, tak i laickou veřejnost. Výsledky mohou být použity pro nestátní neziskové organizace, které usilují v současné době o zařazení canisterapeuta mezi profesi a povolání existující na trhu práce a organizace zabývající se canisterapií.
Fobie ze zvířat u dětí předškolního věku
Kralertová, Michaela ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Bakalářská práce pojednává o fobiích ze zvířat u dětí předškolního věku. Teoretická část zpracovává toto téma obecně. Zaměřuje se na teoretické poznatky o fobiích, vliv zvířat na dítě a jeho odcizování přírodě. Dále pak na možnosti vzdělávání, které tomuto problému předcházejí. Praktická část se skládá z aktivit, které jsou zaměřené nejen na prevenci fobií (i strachu) ze zvířat, ale i na jejich zjištění a práci s nimi. Výzkumná část zjišťuje obecný vztah dětí k předem zvoleným zvířatům a odhaluje určité tendence v jejich oblíbenosti. Dále pak zkoumá, jaký má na tento vztah vliv věk, pohlaví dětí a MŠ ve které jsou vzdělávány (běžná nebo ekologicky zaměřená). Klíčová slova fobie, specifické fobie, fobie ze zvířat, biofobie, biofilie, předškolní dítě, mateřská škola, zooterapie, environmentální výchova, lesní MŠ, odcizování přírodě
Využití canisterapie a hipoterapie u dětí s tělesným a smyslovým postižením a její uplatnění
Jiroušková, Alžběta ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Cílem diplomové práce je zjištěni vlivu terapie za asistence psa a koně na osoby s postižením pohybového aparátu a smyslového postižení. Dílčím cílem práce je vymezit postavení a pozici terapie za asistence psa a koně v rámci ucelené rehabilitace klienta. V teoretické části práce je řešena problematika zooterapií a zooasistencí jako podpůrných metod pro uvolňování svalových spazmů, k rozvoji jemné a hrubé motoriky, rozvoj verbální i neverbální komunikaci, rozvoj orientace v prostoru. Ve výzkumné části diplomové práce je využito kvalitativních technik, sběru dat (anamnéza a pozorování), vše uceleno zakotvenou teorií. Provedeným výzkumem byly zjištěny pozitivní projevy jak v sociální a psychické oblasti, ta i v oblasti komunikace a rozvoji jemné a hrubé motoriky u dětí s postižením.
Využití canisterapie u hospitalizovaných dětí
Jakubcová, Šárka ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce s názvem "Využití canisterapie u hospitalizovaných dětí" se zabývá teoretickými východisky canisterapie jako podpůrné metody v rámci ucelené rehabilitace, jejím praktickým využitím při návštěvách dobrovolníků se psem a jejím vlivem na zdravotní stav dětí v nemocniční péči. V dostupné odborné literatuře je často popisováno pozitivní působení canisterapie na psychický i fyzický stav člověka, vliv na zlepšování komunikace i na další faktory v sociální oblasti života klienta. Stěžejním tématem mé práce však bylo, zdali lze tyto efekty pozorovat i při krátkodobých či dokonce jednorázových návštěvách se psem. Pomocí kvantitativní i kvalitativní metody jsem se snažila toto působení popsat a případně odhalit další přínosy, které lze návštěvám dobrovolníků se psem na dětských odděleních nemocnice připsat.
Pes jako podpůrný článek při péči o různé cílové skupiny klientů
Pecharová, Marie ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
Práce má dvě části - teoretickou a výzkumnou Teoretická část popisuje historii a teorii v zoorehabilitaci a canisrehabilitaci, její použití jako terapie zlepšující tělesné i psychické zdraví na konkrétních příkladech v jednotlivých zdravotnických i sociálních oborech. V oblasti asistenčních a vodících psů seznamuje s historií oboru, s metodikou výběru vhodného psa a jeho výcviku pro konkrétního zdravotně postiženého. U signálních psů popisuje historii, funkci psa jako hlídače zhoršení zdravotního stavu nemocného, kdy pes rozpozná např. blížící se epileptický záchvat, diabetické koma apod. Pes pro neslyšící upozorňuje svého pána na zvuky, pro které je vycvičen. V oblasti využití psa - mediátora ukazuje využití jiného způsobu komunikace, kdy pes je prostředníkem mezi klientem a terapeutem. Využívá se v situacích, kdy se nedaří navázat kontakt s klientem. Ve výzkumné části jsou analyzovány odpovědi držitelů pomáhajících psů na dotazy, položené v dotazníku a vyhodnoceny jejich zkušenosti s nimi. Dotazník byl, spolu s průvodním dopisem, předán organizacím, provádějící výcvik pomáhajících psů. Tyto organizace dále přeposlaly můj průvodní dopis s dotazníkem svým klientům a klienti sami dotazníky vyplnili a elektronicky vraceli. Dále jsem oslovila účastníky v uzavřené internetové diskusi "Konferenci pro...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.